onsdag 25 maj 2011

HA EN EGOLOGISK SOMMAR 2011


1 juni tänker jag dra igång en ny "utmaning" - Ha en EGOlogisk sommar 2011.

Att vara EGOlogisk är ett uttryck som jag har myntat för snart tre år sedan. Det handlar om att du ska stanna upp, tänka och känna efter vad du behöver här och nu för att må bra i tillvaron. När du lyssnar på och tar hand om dig själv så mår du självklart mycket bättre. Och det fina i kråksången är att när du mår bra, så mår även alla i din omgivning bra. Att vara EGOlogisk är alltså inte samma sak som att vara egoistisk. Man kan snarare säga att det är precis tvärt om. Goda handlingar mot dig själv som även alla andra får smaka på fördelarna av.
Visst låter det bra?!

Sommaren är en perfekt tid att träna på att vara EGOlogisk. Och alla kan vara med!
Du utgår ifrån dina önskningar, behov och förutsättningar. Det kan handla om både stora och små handlingar. Du bestämmer.

Facebook har jag lagt upp en sida där du som användare kan vara med och "gilla" och tipsa. Meningen är att vi ska hjälpas åt med tankar, idéer, pepp och inspiration.
Jag kommer självklart också att skriva inlägg här på bloggen.

Jag hoppas att du vill vara med och skapa dig kanske din härligaste sommar hittills.
Vi startar officiellt den 1 juni och håller minst på fram till sista augusti.
Sprid gärna så att vi blir många.

Läs gärna mina tidigare inlägg om att var EGOlogisk HÄR, så vet du ännu bättre vad det kommer att handla om.

1 kommentar:

  1. Ja, det är verkligen en perfekt tid att träna på. I vissa situationer till och med en Verklig Utmaning. :-D
    Mycket bra initiativ! :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...