måndag 27 augusti 2012

BOKTIPS - KÄNSLOMÄSSIGA ÄRR: Läkning genom Österländsk Visdom

Min härliga Qoola Qvinnor ambassadör-kollega Eva-Marie Janelo, akupunktör och laserterapeut på Neosoma i Eskilstuna har en tid tala om boken hon hållit på att skriva. Det hon berättat är att det är en bok som ska förklara den kinesiska medicinen och läkekonsten på ett sätt så att alla kan förstå hur den fungerar.
Jag är väldigt intresserad av alternativ medicin och helt och fullt övertygad om att den österländska medicinen har en kunskap som många gånger överskrider vår västerländska läkekunskap. Om inte annat är det ett väldigt bra komplement.

För ett par veckor sedan kom boken i min brevlåda och jag fick äntligen börja läsa. Och jag kan säga att jag hade svårt att lägga boken ifrån mig. Eva-Marie har på ett fantastiskt sätt vävt ihop sin egen livshistoria med hur hon har fått hjälp av den kinesiska medicinen. Utifrån sina egna erfarenheter, som många gånger varit mycket tunga och svåra att bära, och där konsekvenserna  blivit många och smärtsamma - både i kropp och själv, visar hon på nödvändigheten av att jobba på djupet. För att kunna läka måste hela människan, både kropp och själv få möjlighet att läka ut alla jobbiga erfarenheter som på olika sätt sätter sig som ärr i kroppen.

Eva-Marie skriver på ett mycket personligt sätt, vilket gör att man lätt förstår både hennes erfarenheter och hur den kinesiska medicinen har kunnat hjälpa henne liksom många, många andra människor världen över. Det blir både en självbiografisk bok som rör djupt in i hjärteroten och en bra beskrivning av hur de österländska visdomarna fungerar både i teori och praktik. En utmärkt kombination som gör att man verkligen förstår och kan ta till sig ett område som annars kan vara svårt att begripa på ett djupare plan.

Det här är en bok som jag varmt rekommenderar, både till dig som lite allmänt är nyfiken på hur den österländska läkekonsten fungerar och dig som på ett eller annat sätt bär med dig jobbiga erfarenheter från livet som du vill förstå och få vetskap om hur du kan bli av med eventuella problem du har idag.

Tack Eva-Marie för att du skrev denna bok! Den är viktigt och kommer att hjälpa många människor att förstå hur de kan komma vidare i livet.

Boken går i nuläget endast att beställas från Eva-Marie. Den kostar 253:- (porto ingår) och du kan se på Neosomas hemsida hur du ska gå tillväga.

Neosoma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...