onsdag 29 oktober 2014

Vi testar Linas matkasse




Jag har i ärlighetens namn varit lite skeptisk till dessa matkassar med hemleverans. Inte för att jag tycker att konceptet i sig är dåligt, för det är ju genialiskt. Men eftersom vi har en del matallergier och överkänsligheter i familjen, så har det känts som att det bli mest bökigt att få till det.
Men jag har också hört så mycket positivt om dessa matkassar, så till slut tog nyfikenheten överhand och vi bestämde oss för att prova när jag fick möjlighet att delta som testperson för Linas matkasse genom Buzzador.

Så i måndagskväll ringde en trevlig ung man på dörren och levererade två fulla kassar med mat. Jag tänkte nästan bjuda in honom och be honom laga maten också, men valde att låta bli.
Veckans menyer fick jag på mejl förra veckan och det var inte en enda maträtt som jag provat tidigare:




A Snabb:Ugnsbakad lax med sojavinägrett, pak soi och lime
B Tuff:Senapskryddad pannbiff med coleslaw på rotselleri och äpple
C Medel:Grekisk fläskkarré med tzatziki och medelhavssallad
D Snabb:Pollo alla Cacciatore med papardelle
E Medel:Mexikansk grönsakspizza med tacotopping

Varorna var verkligen superfräscha och grönsakerna jättefina.
En del var ekologiskt, men det hade jag önskat att allt, eller i varje fall det mesta skulle vara.

Så nu ska vi se vad vi kan laga av detta. Vi tänker utgå från recepten, men byta ut och göra om när det är något vi inte tål (vetemjöl, ägg, fisk, nötter och mandel). Ska bli kul att få lite ny inspiration. Jag lagar sällan mat efter recept utan brukar blanda lite som det känns bra. Men nu ska jag göra ett försök.
Roligt att få prova lite nya livsmedel och märken som jag inte provat tidigare. Kanske hittar jag nya favoriter.
Återkommer med resultat och utvärdering.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...