onsdag 21 september 2016

Årets Glasögonbärare 2016 - Får jag DIN röst?!?




För ungefär en månad sedan rensade vi i ett skåp här hemma och hittade gamla glasögon från både mig, min man och min son. Min man undrade hur man "återvinner" glasögon och jag berättade att man kan lämna in dem till Specsavers och att de ser till att de kommer till behövande i Afrika. Jag har tidigare lämnat in mina gamla glasögon dit. Projektet heter #ge syn och är helt fantastiskt. 

I Tanzania görs syntester på behövande och de matchas sedan med de glasögon som finns att delas ut. Som givare kan du sedan om du vill "spåra" dina gamla glasögon och faktiskt få se vem som har fått hjälp till bättre syn och förbättrade livsförhållanden tack vare det (dålig syn är för många ett riktigt handikapp).
Läs mer om det fantastiska projektet HÄR.



Döm om min förvåning när jag bara några timmar senare samma dag via Facebook hittade en tävling på Specsavers där JAG kunde vara med om att tävla om att själv få åka ner som hjälparbetare till Tanzania för att prova ut glasögon till behövande.
Var det ett tecken eller?!?!?
Det enda som krävdes var att man var en stolt glasögonbärare. Och det är jag sedan många år tillbaka. Faktum är att jag velat ha glasögon långt innan jag hade egentliga behov av det.
Jag tycker nämligen att glasögon är en cool och snygg modedetalj.
Idag behöver jag också bära glasögon för att kunna se bra. Inte minst i mitt jobb som kostrådgivare då jag läser en massa pytte-text på innehållsförteckningar (som många gånger är mikroskopiskt lite).
Så jag anmälde mig såklart till tävlingen!

Och fantastiskt nog blev jag uttagen till semifinal och representerar nu mitt län Västmanland.
Ytterligare 20 snygga och stolta glasögonbärare är utsedda och tävlar om att få resa till Tanzania som hjälparbetare.
Konkurrensen i tävlingen är stenhård och jag behöver hjälp med massor av röster för att ha en chans.
I nuläget behövs närmare 2000 röster!!!
Massor med vänner och bekanta har redan röstat, men det är tuff konkurrens, så klart.
Men ge upp ska man aldrig.
Så nu hoppas jag att du vill hjälpa mig!
Kan du komma på något kreativt sätt att ragga röster på, så mottages det tacksamt.
Alla som är aktiva och kreativa vad gäller att ragga röster kommer att belönas.
Skicka mejl till mig och berätta om din strategi.

1000 tack alla som redan röstat! Jag uppskattar det så.
Och tack alla ni som nu klickar på länken nedan och ger mig din röst:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...