måndag 17 oktober 2016

Sista chansen för kursen Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT

Man ska sluta när man är på topp, sägs det. Och min distanskurs Tänk Dig Smal - gå ner i vikt med KBT har varit mitt främsta och mest populära "redskap" under många år.
Men den 7 november erbjuder jag nu den för sista gången.
Så passa på du som har funderat tidigare på att gå kursen!

Materialet i kursen är fantastiskt bra och har hjälpt många genom åren. Det är ju inte någon "vanlig bantningskurs" utan här får du lära dig att hantera ditt över- och känsloätande och fokus med nya vanor och rutiner.

Men varför sluta då om det nu är en så bra kurs?
Materialet i kursen är fantastiskt och det kommer jag att fortsätta att jobba med, men jag kommer att arbeta om innehållet och göra kursen med ett större helhetstänk. Jag vill också byta namnet som jag egentligen aldrig varit riktigt förtjust i i och med att det är fokus på "smalhet". Det har varit ett bra namn så tillvida att det har lockat både kunder och media, men jag vill inte vara en del av "smalhetsen" som finns i samhället och vill därför hitta ett annat namn.
Mer om kursen som kommer att erbjudas kommer du att få ta del av i vår.

Men nu är det alltså sista chansen att gå kursen i detta format som innebär 6 veckor tillsammans med andra med samma mål och liknande erfarenheter i en hemlig grupp på Facebook.
Det du kommer att få jobba med där är bland annat:

  • Att lära dig hantera ditt överätande.
  • Att lära dig ta hand om dina känslor på annat sätt än att "äta upp" dem.
  • Hitta strategier för att kunna stå emot frestelser och trugande personer.
  • Lära dig att hantera "misslyckanden" - vilket är en stor framgångsfaktor.
  • Förstå hur din kropp och hur din hjärna fungerar.
  • Skapa bra och hållbara rutiner.
  • Jobba med ökad vardagsmotion/träning.
  • Jobba med mindful eating.
  • Lära dig att hantera de saboterande tankar som dyker upp och som lätt får dig att avvika från dina mål.
  • Hitta bra sätt att peppa dig själv och få dig att vilja jobba vidare mot ditt mål.
Du kan läsa mer om kursens innehåll, och inte minst om vad andra som har gått kursen har tyckt via länken HÄR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...