måndag 13 november 2017

Raw Organic Meal - måltidsersättning med suveränt näringsinnehåll!



Jag är inte någon stor fan av varken måltidsersättningar eller proteinpulver. Det finns flera anledningar till det. Den första är att de sällan har ett bra innehåll. Ofta innehåller det en bas på vasslepulver (som inte är bra för oss som inte tål eller av andra skäl väljer bort mjölkprodukter). Den andra är att de ofta innehåller en massa socker eller kemiska sötningsmedel och även andra konstiga tillsatsämnen, smakämnen osv. som är så kemiskt processade att det inte känns som livsmedel överhuvudtaget. Och sist men inte minst så tycker jag att riktigt mat, att laga, smaka på och tugga i sig är det bästa alternativet.

Men ibland kan jag sakna att kunna få i mig något lättillgängligt som ger snabb energi, mättnad och näring. Det kan vara tillfällen då tiden inte räcker till - vilket i sig är sämsta möjliga förutsättning för en bra matsmältning.... Eller då jag är på resande fot och vet med mig att jag inte kommer att hitta något bra att äta som jag tål och inte kan packa med mig något bra alternativ heller.

När jag av en slump hittade denna måltidsersättning - Garden of Life RAW Organic Meal Vanilla Chai (klickbar länk) -  som är både ekologisk och rawfood blev jag nyfiken och beställde. Den borde rimligtvis inte smaka så gott.... måltidsersättningar gör sällan det.
Men det gjorde den faktiskt! Förutom ett näringsmässigt fantastiskt innehåll så smakar den dessutom riktigt gott!


Den finns i flera andra smaker också, men just denna är enbart sötad med steviablad, vilket är toppen!
Två skopor räcker näringsmässigt som en fullvärdig måltid. En skopa ger ett riktigt schysst mellanmål.

Så denna rekommenderar jag verkligen till dig som känner att du ibland vill kunna få med dig något lättillgängligt att äta och som har krav på att det ska vara bra näringsinnehåll och göra dig mätt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...